< Tilbage til Nyheder

KPK 365 vinduesapp gør tilbudsgivning lettere for håndværkeren

Vi lancerede i 2018 den digitale platform KPK 365, som håndværkere blandt andet kan bruge til prisberegning, tilbudsgivning og bestilling af nye vinduer og døre. Det har sidenhen vist sig at være en populær løsning, og derfor udvider vi nu med en app, der indeholder endnu flere muligheder end hidtil og således effektiviserer arbejdsgangene hos de danske håndværkere yderligere. 

For knap to år siden lancerede vi den digitale platform med navnet KPK 365, der gør det nemt og hurtigt for håndværkere at beregne pris, give tilbud og bestille nye døre og vinduer. Derudover kan håndværkeren også oprette og arkivere sager, lægge eventuelle monteringsudgifter oveni materialeprisen samt sende tilbuddet direkte videre til kunderne med håndværkerens eget logo på.

KPK 365 har siden da vist sig at være et effektivt værktøj for flere af landets håndværkere, som har oprettet sig som bruger på den digitale platform, der kan tilgås på telefon og computer via en hjemmeside. Derfor har vi valgt at videreudvikle platformen og lancerer nu en KPK 365-app, der kan installeres direkte på telefonen. Ifølge salgschef Peter Bechmann bliver det således endnu nemmere at have værktøjet lige ved hånden, mens der samtidig kommer flere nye funktioner, som kan effektivisere håndværkerens arbejdsgang yderligere, når der skal bestilles vinduer og døre til slutkunden: 

- I den nye app har håndværkere nu mulighed for at lægge alle tænkelige omkostninger ind, når de står og skal lave et tilbud. Det gælder alt fra timepris og fugemål til startgebyr og bortskaffelse af det gamle element, siger han og fortsætter:

- Derudover bliver tidligere tilbud arkiveret i den nye app. Det gælder ikke alene de tilbud, som håndværkeren selv laver i appen, men nu også de tilbud, som vores kontor hjælper med at udarbejde. På den måde kan håndværkere nemt og hurtigt tilgå tilbuddet, hvis en kunde eksempelvis ringer fire uger efter, tilbuddet er blevet afgivet, og faktisk gerne vil takke ja alligevel. Det er således med til at optimere arbejdsgangene for den enkelte håndværker markant.    

Større fleksibilitet
En af de håndværkere, der ofte har benyttet sig af den hidtidige KPK 365-platform, er Claus Petersen, som arbejder hos Snedker & Tømrermestre Aage Petersen & Søn i Rørvig. Han glæder sig over, at KPK nu udvider platformen med en app:

- Siden, jeg blev introduceret for platformen, har jeg nok brugt den hver eneste uge, og det har gjort mit arbejde væsentlig mere fleksibelt. Her kan jeg nemlig beregne og afgive tilbud til kunderne med det samme i stedet for at lave løselige håndtegninger for derefter at taste dem ind på en computer. Det sikrer dels, at jeg får det hele med, og dels at jeg kan afslutte opgaven hurtigere. Derfor er det også glædeligt, at den nu kommer som app til telefonen med endnu flere funktioner, fortæller tømrermester Claus Petersen og fortsætter:  

- Her er det især belejligt, at jeg får alle gamle ordrer lige ved hånden, da jeg i højere grad slipper for at lave dobbeltarbejde. Forleden var der eksempelvis indbrud et sted, hvor jeg tidligere havde leveret vinduer til, og her kunne jeg uden besvær gå ind og finde den gamle ordre og bestille nøjagtig det vindue, som de fik monteret dengang.   

Selvom flere håndværkere som Claus Petersen har glæde af, at mange er arbejdsopgaverne er blevet mere digitaliserede, understreger Peter Bechmann dog, at KPK ikke – trods lanceringen af den nye app – har tænkt sig at skrue ned for den mere traditionelle kundeservice:

- Vi arbejder hele tiden på at kunne tilbyde en bred pallette af muligheder, så den enkelte håndværker selv kan vælge en løsning, der passer til vedkommendes forretning. Derfor skal KPK 365 ses som et supplement til KPK’s trykte prisliste og normale kundeservice. For selvom vi løbende arbejder med digitale tiltag, har vi stadig stort fokus på at være tilgængelige over telefon og på mail som hidtil, slutter han.

vinduer-haandvaerker-02-min.jpg
Loading...